Flower Show

English
14-16 KASIM 2019, TÜYAP BÜYÜKÇEKMECE FUAR MERKEZİ, İSTANBUL

1,2 milyar dolarlık sektörün Başkentli temsilcileri buluştu!

Flower Show İstanbul fuarının sektörel değerlendirme toplantısı Ankara’da yapıldı…

1,2 milyar dolarlık sektörün Başkentli temsilcileri buluştu!

Tarsus Turkey bünyesindeki CYF Fuarcılık tarafından SÜSBİR (Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği) işbirliği ile düzenlenen Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul’un değerlendirme toplantılarının Ankara ayağı Holiday Inn Çukurambar’da yapıldı. 1,2 milyar dolarlık Türk süs bitkileri ve peyzaj sektörünün Başkentli üretici ve tedarikçilerini buluşturan toplantıda, sektör gündemleri, pazardaki sorunlar, çözüm önerileri ve bir sonraki fuardan beklentiler paylaşıldı. Toplantıda hazır bulunan firma temsilcileri 2019 için ortak hedeflerinin ihracat olduğunu söylerken, yurt dışı yeni ziyaretçi oranını yüzde 88,5’a çıkaran Flower Show İstanbul’un 28-30 Kasım tarihlerindeki 11’inci buluşmada da katılımcılarına yine alternatif pazarlar ve yeni ihracat kanalları açmasının beklendiği belirtildi.

“Dünyanın 15 ayrı ülkesinde 150’ye yakın fuar organizasyonu düzenleyen Tarsus Group’un küresel gücünü de arkamıza alarak yolumuza devam ediyoruz. Sektörün beklentilerine uygun biçimde, gelecek fuara, dünyanın her yerinden doğrudan alıcı konumundaki çok daha fazla sayıda profesyoneli getirmek için çalışıyoruz. Bu kapsamda ay sonundaki IPM Essen’de stand açarak Flower Show 2019’u tanıtacağız” diyen Tarsus Turkey Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Gültekin GÖKGÜL, önceliklerinin hep birlikte el ele vererek sektörü çok daha yukarıya taşımak olduğunu vurguladı.

4 kıtadan 15 bin profesyonelin ziyaret ettiği Flower Show İstanbul 2018’in ardından, organizasyonu düzenleyen CYF Fuarcılık, bir sonraki buluşmanın hedeflerini sektörle birlikte belirlemek üzere süs bitkileri ve peyzaj konusundaki üretim merkezleri İstanbul, Yalova, Sakarya, İzmir, Antalya, Adana ve Ankara’yı içine alan bir dizi toplantı gerçekleştirdi. Bu kapsamda Holiday Inn Çukurambar’daki buluşmadan çıkan ortak hedef “ihracat” oldu.

Bir taraftan kamuda uygulanmaya başlanan tasarruf önlemleriyle birlikte belediyelerin alımlarını azaltması, diğer yandan mevcut pazarlarda yaşanan daralmalar, sektörü yeni arayışlara iterken, fuardan beklentiler de bu yönde değişti. Geçmiş yıllarda daha çok belediyeleri hedefleyen süs bitkileri ve peyzaj firmaları, sektörlerinin bir numaralı buluşma noktası olarak gördükleri Flower Show İstanbul’dan özellikle son fuarda olduğu gibi yine kendilerine farklı coğrafyalardan alternatif pazar kanalları açmasını ve ihracat fırsatları yaratmasını bekliyor. Çalışmalarını sektörün bu beklentisine uygun biçimde yürüttüklerini söyleyen Gültekin, 2018’deki organizasyonda 52 ülkeden profesyonel ziyaretçi ağırladıklarını ve yurt dışı ziyaretçilerinin yüzde 88,5’inin ilk defa fuara geldiklerini belirterek, “2019’da gerçekleştireceğimiz küresel pazarlama ve tanıtım çalışmalarıyla, yurt dışından gelecek nitelikli ziyaretçi sayısını artırmaya devam edeceğiz” dedi.

Bilgi İçin; www.flowershow.com.tr